wtorek, 27 września, 2022
Strona głównaZdrowieKiedy Najlepiej Biegać? Rano Czy Wieczorem, Zalety i Wady

Kiedy Najlepiej Biegać? Rano Czy Wieczorem, Zalety i Wady

Czy korzystniejsze będzie bieganie rano czy wieczorem i co jest lepsze? Jak wynika z badań, bieganie rano jest bardziej korzystne dla utraty wagi niż bieganie po zmroku. Jeśli chodzi o redukcję stresu i dobry sen, bieganie wieczorem jest lepszym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o trening, powinieneś eksperymentować z porannym i wieczornym bieganiem, aby sprawdzić, która pora jest dla Ciebie najlepsza.

Korzyści z porannego joggingu

Poranny trening bardzo pomaga w utracie wagi, zamiast biegać ze stałą prędkością, powinniśmy wykonywać treningi interwałowe, ponieważ przynoszą one znaczące korzyści metaboliczne. Ponieważ daje nam to poczucie, że „coś zrobiliśmy” tego dnia i pomaga nam się obudzić, łatwiej jest nam podjąć kolejny zestaw obowiązków. Poranny jogging uczy nas więcej samodyscypliny niż jakakolwiek inna aktywność. Jest wiele sytuacji, w których przekonujemy samych siebie, że „tylko dzisiaj” jest za wcześnie, za chłodno lub że po prostu nie chce nam się wstać. To niesamowite uczucie, gdy potrafimy przełamać te negatywne myśli i ruszyć w drogę!

Jeśli zdecydujemy się na bieganie w lesie lub w mieście z samego rana, powinniśmy uważać, by nie przesadzić z treningiem. Ponieważ biegamy z samego rana na pusty żołądek, istnieje prawdopodobieństwo, że zemdlejemy, jeśli będziemy biec zbyt szybko.

Zalety biegania późno w nocy

Wieczorne bieganie, podobnie jak każda inna forma ćwiczeń, wspomaga utratę wagi, choć jego wpływ na metabolizm nie jest tak znaczący jak w przypadku porannego biegania. Zapewnia jednak szereg korzyści zdrowotnych. Przede wszystkim pomaga obniżyć poziom kortyzolu, który ma tendencję do gromadzenia się w ciągu dnia.

Bieganie wieczorem to świetna metoda na rozładowanie napięcia po ciężkim dniu w pracy, długim dojeździe do pracy, a nawet trudnym dojeździe do pracy. Ponadto świetnie podnosi poziom tlenu w organizmie, co może pomóc osobom cierpiącym na bezsenność. Nie będziemy mieć problemów z zasypianiem, jeśli włożymy w to wysiłek.

Jeśli wolisz biegać wieczorem, szybko odkryjesz zalety ćwiczeń, które możesz wykonywać przez dowolnie długi czas. Ponieważ rano często spieszymy się, aby zdążyć do pracy lub na inne zajęcia, podczas treningu zawsze sprawdzamy zegarki. W przyszłości nie będzie z tym problemu. Cała praca jest wykonana, więc możemy wreszcie zrobić sobie przerwę i cieszyć się sobą.

kiedy biegać

Jeśli planujemy wieczorne treningi, nasza zdolność do biegania na pusty żołądek będzie osłabiona. W związku z tym ten rodzaj treningu nie jest odpowiedni dla osób, które mają uczucie „przepełnienia żołądka” nawet po zjedzeniu lekkich posiłków w ciągu dnia. Z kolei wieczorne treningi nie sprzyjają ustanawianiu nowych rekordów. Po długim dniu wysiłku fizycznego nasz organizm będzie mniej wydajny.

Czas treningu jest także czynnikiem, który należy wziąć pod uwagę, decydując, czy biegać rano czy wieczorem. Jest to kwestia osobistych preferencji każdego biegacza i jego planu dnia. Ze względu na późniejsze zobowiązania, poranny bieg musi być ściśle zorganizowany; przed jego rozpoczęciem należy ustalić godzinę rozpoczęcia i dystans, jaki zamierzamy przebiec. Bieganie nocą może być bardziej spontanicznym doświadczeniem, ponieważ nie ma ograniczeń czasowych. Oznacza to, że możesz przebiec 8km zamiast 5km, kiedy tylko poczujesz wiatr w żaglach.

Kiedy nie powinno się biegać?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, zarówno bieganie rano lub wieczorem posiada wady i zalety. Musisz sam sprawdzić, która pora dnia jest dla Ciebie najlepsze do biegania.

Bieganie wcześnie rano – wady

Bieganie we wczesnych godzinach porannych wiąże się z większym prawdopodobieństwem wystąpienia kontuzji.

Brak „rozciągania” może prowadzić do zwiększonego ryzyka kontuzji podczas porannego biegania. Przed rozpoczęciem aktywności należy wykonać dobrą rozgrzewkę, która pomoże zapobiec kontuzjom podczas biegu.

Aby uniknąć osłabienia i omdlenia, nie należy biegać rano na czczo.

Bieganie na pusty żołądek może powodować osłabienie, a nawet omdlenia, dlatego warto wiedzieć, że nie każdy może to robić. Kobiety w ciąży i osoby z niskim ciśnieniem krwi, a także osoby starsze powinny unikać porannego postu.

Nie musimy jednak całkowicie rezygnować z treningu rano, przed aktywnością fizyczną przygotujmy koktajl węglowodanowy lub możemy zjeść lekką przekąskę, taką jak banan. Możemy podnieść ciśnienie krwi, delikatnie obudzić organizm i przygotować go do ćwiczeń, wypijając zaledwie szklankę wody z cytryną. Dzień wcześniej powinniśmy zjeść kolację bogatą w węglowodany i białko, aby uniknąć porannego głodu, który utrudnia bieganie.

Biegając rano na pusty żołądek, tracimy więcej masy mięśniowej niż po zjedzeniu śniadania.

Poranne bieganie, zwłaszcza na pusty żołądek, może powodować nieprzyjemne skutki uboczne, gdy biegasz na pusty żołądek, mięśnie szybciej tracą masę. Pobieramy energię z mięśni, gdy organizm nie jest zaopatrzony w wystarczającą ilość glikogenu mięśniowego oraz wątrobowego. Wtedy, wraz z wolnymi kwasami tłuszczowymi, stanowią one jego główne źródło energii. Mały posiłek przed bieganiem może pomóc zmniejszyć katabolizm mięśniowy, czyli rozpad masy mięśniowej (rozpad mięśni).

Bieganie w nocy – wady

Próba wyciszenia organizmu po wieczornym biegu może być trudna.

Mimo że bieganie przed snem może pomóc Ci lepiej spać, może mieć też odwrotne skutki, jeśli biegasz źle. Przede wszystkim, jeśli biegasz późno w nocy, nie powinieneś zbytnio się forsować. Dotyczy to zwłaszcza biegów wieczornych, organizm nie będzie w stanie odpowiednio się zrelaksować i przygotować do snu, jeśli będziesz biegać tuż przed snem. Bieganie na kilka godzin przed snem to idealny czas na wieczorne bieganie. Trzy godziny przed planowanym położeniem się spać to idealny moment na wieczorny bieg, aby mieć czas na odpoczynek i zjedzenie zdrowej kolacji.

Wieczorne bieganie może mieć negatywny wpływ na wyniki treningu.

Często zdarza się, że wieczorem, po nocnym odpoczynku, czujemy się bardziej wyczerpani i zmęczeni. W rezultacie nocne bieganie może stanowić większe wyzwanie. Trening jest mniej wydajny i w konsekwencji mniej skuteczny, jeśli rozpoczynamy go z niskim poziomem energii.


Lubisz wędkować? Dowiedz się kiedy najlepiej bierze szczupak.

Sprawdź również:

Popularne:

Czy korzystniejsze będzie bieganie rano czy wieczorem i co jest lepsze? Jak wynika z badań, bieganie rano jest bardziej korzystne dla utraty wagi niż bieganie po zmroku. Jeśli chodzi o redukcję stresu i dobry sen, bieganie wieczorem jest lepszym rozwiązaniem. Jeśli chodzi o trening,...Kiedy Najlepiej Biegać? Rano Czy Wieczorem, Zalety i Wady